Дистанційне навчання 5 клас

5 клас

23.04.2021

Українська література 

Г.Тютюнник "Дивак"

23.04.2021

Вставні слова. Виділення комами вставних слів.

 





6  клас        

22.04.2021

Українська мова

Звертання. Непоширені і поширені звертання. Розділові знаки при звертаннях 


13.04.2021

Українська мова

Аудіювання уривка з твору сучаснох дитячої літератури, що містить однорідні члени речення

https://naurok.com.ua/test/audiyuvannya-urivka-z-tvoru-suchasno-dityacho-literaturi-scho-mistit-odnoridni-chleni-rechennya-883617.html  

Код доступу 4468781

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua 


12.04.2021. Українська мова









Українська література  30.03.21


30.03.21. Тема. Пунктуаційна помилка та її умовне  позначення

Мета: поглиблювати  знання п’ятикласників про види речень за метою висловлювання й інтонацією; сформувати поняття про пунктуаційну помилку; розвивати вміння асоціативно мислити; формувати загальнопізнавальні  вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки в кінці речення, знаходити й виправляти пунктуаційні помилки; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати  патріотичні почуття

ХІД УРОКУ

 

I. Етап орієнтації

 1Лінгвістична розминка

Назвати розділові знаки за їхніми характеристиками.

1. Фіксує кінець речення, а також передає питальну інтонацію. (Знак питання)

2.  Свідчить про закінчення думки в розповідних та спонукальних  неокличних реченнях.  (Крапка)

3.  Ставиться в кінці речення і передає окличну інтонацію. (Знак оклику)

 2. «Ланцюжок»

Прочитайте по черзі речення, дотримуючись їх правильного інтонування.
1. Зацвіли вишні.

 2. Зацвіли вишні?

 3. Хай цвітуть вишні.

 4. Зацвіли вишні!

 5. Зацвіли вишні?!

 6. Хай цвітуть вишні!
3. Робота  в парах.  Вибірковий диктант

З поданих речень виписати:

1 пара – розповідні

2 пара – спонукальні

3 пара – питальні

Україна  є незалежною державою.  Державною мовою в Україні є українська мова. Люби свій край! Як океан, глибока, твоя любов нехай не тоне в млі!  Що для мене рідна мова? Весняний пташиний спів? Гомін тихої діброви? Чи віночок дивних слів? 

4.Робота з деформованим текстом.  Пояснювальний диктант

Я люблю Україну.  Як можна її не любити?!  Тут я  народився і  живу.  Тут живуть мої батьки й друзі. Тут мені знайома кожна травинка, кожна піщинка, кожна квіточка. Кращої країни немає!

-А якого речення за метою висловлювання тут немає?

- Давайте закінчимо цей текст спонукальним реченням. (Любіть Україну!)

5. Кодовий диктант

Проаналізувати речення за метою висловлювання й записати кодовий номер кожного речення (цифрою 1 позначити розповідні неокличні речення; цифрою 2 — питальні речення; цифрою 3 — спонукальні речення; цифрою 4 — окличні).

1. Теплого погідного дня вибираємось до лісу, щоб відчути його свіжу прохолоду, послухати співи різноголосого птаства.

2. У дні весняних канікул готуємось до свята «День птахів», лаштуємо шпаківні.

3. А в літню пору?

4. Скільки шляхів-доріг відкрито кожному!

5. З однолітками-туристами мандруй по рідній землі, милуючись її неповторною красою.

6. Зустрічай схід сонця в полі, над річкою, в лузі.

7. Будь сміливим, допитливим, спостережливим у світі природи, серед якої живеш, дари якої споживаєш.

8. Найчарівніші казки й легенди, найдорожчі слова і найсердечніші пісні присвячувала людина-творець своїй землі-матері!

Ключ. 1 — 1 — 2 — 4 — 3 — 3 — 3 — 4 

II. Етап ціле покладання

Оголошення теми

-          Сьогодні ми з вами познайомимося ще з пунктуаційною помилкою.

Тема. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення

ІІІ. Етап організації діяльності

1.Знайомство з новим матеріалом

-         Подивіться на схему і скажіть, що вивчає такий розділ мовознавства як пунктуація? (розділові знаки)

-         Отже, що б ви віднесли до пунктуаційних помилок?

 1) неправильна розстановка розділових знаків;

2) уживання одного розділового знака замість іншого;

3) відсутність розділового знака в середині або наприкінці речення.
- А позначається пунктуаційна помилка  на полях
   V

2. Робота зі зразком

 Український народ є одним з великих слов’янських  народів._________ Своєю  героїчною боротьбою проти соціального і національного_____ гноблення українці вписали не одну яскраву сторінку в світову_______ історію?  Нині Україна є однією з найбільших держав Європи._____ V

3. Робота за картками

Знайти і виправити пунктуаційні помилки (за варіантами)

1 варіант

Скільки з’явилося  нових квіток.  Уже відцвіли блакитні проліски, а в кущиках свіжої трави між деревами розцвіли фіолетові фіалки.  Білі рухливі дзвоники конвалій висять на тоненьких ніжках. Пахучі, чудові конвалії ?

2 варіант

Веселий місяць, цей травень. Збіглися хлопці на вулиці. Куди йти гуляти. Прийшли діти до рівчака, зарослого низькими кущами. Гуляли в лісі, рвали квіти, ловили метеликів?

 

 4. Диктант-завдання

Знайдіть в тексті пунктуаційні  помилки. Запишіть речення, правильно поставивши розділові знаки.

 У табуни збиваються пташки, готуються до відльоту в далекі краї. Скоро перша паморозь посріблить траву, листя дерев і кущів. Тоді шпак прилетить до своєї шпаківні і проспіває прощальну пісеньку.

 

ІУ. Етап контрольно-оцінювальний 

1.Підсумок уроку

1. Які розділові знаки ставляться в кінці речення?

2. На які види поділяються речення за метою висловлювання?

3. Які речення є за емоційним забарвленням?

4. Як називається помилка, якщо неправильно поставлено розділовий знак?

5. Як вона позначається? 

2. Домашнє завдання

1. Підготувати питання з теми «Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Пунктуаційна помилка».

2. Міні-твір «Моя Україна», використовуючи різні види речень.

3.Виставлення й мотивація балів



 ТЕМА:   Основні випадки чергування  у — в, і — й.

МЕТА:    навчальна - пояснити учням особливості чергування у — в,     і — й; на практиці продемонструвати милозвучність української мови;

розвивальна - розвивати творчі здібності дітей,  мовний смак, уміння вдосконалювати своє мовлення,

виховна - виховувати у школярів повагу до краси рідної мови.

Очікувані результати: учні усвідомлюють особливості чергування у — в, і — й; знаходять і виправляють орфоепічні помилки.

Внутрішньопредметні зв’язки:  фонетика, орфоепія, синтаксис.

Міжпредметні зв’язки:  література.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, аркуші  для «листів»,  таблиці, смайлики, гра «Дартс», 

Тип уроку:  урок формування практичних знань,  умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ  УРОКУ   

I.                 Мотивація навчальної діяльності

1. Приблизно 70% населення України розмовляє  українською мовою, яка була визнана однією з наймелодійніших мов світу! На конкурсі краси мов у Парижі в 1934 році українська мова посіла 3 місце після французької та персицької за такими критеріями, як фонетика, лексика, фразеологія та структура речень. А за мелодійністю українська мова зайняла 2 місце, а перше - отримала італійська.

2. «Мозковий штурм». Чому, на вашу думку нашу  мову вважають  мелодійною?  (Відповіді)

3.   Прочитайте подані  у двох стовпчиках словосполучення.

Дуб і береза                -------         дуб й береза.

Почав іти                     -------         почав йти.

Працюють у нас        -------         працюють в нас.

Побачив усіх               -------         побачив всіх.

 

Які з них було легше вимовляти?  Чому?

ІІI.    Оголошення теми й мети уроку

IV.     Актуалізація опорних знань учнів

1.              Перевірка наявності виконання домашньої вправи  253.

1. Що таке спрощення в групах приголосних?                                        2.Чи потрібне у вимові  спрощення?                                            3. Назвіть групи, в яких відбувається спрощення.                     4.В яких словах не відбувається спрощення?                                   5.В яких словах звук [т] не вимовляємо, проте букву «т» пишемо?     Слова винят(Власне українськіслова:  зап’ястний, кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути, хворостняк, шістнадцять).                                                                                                     6.Назвіть  слова іншомовного походження, в яких не відбувається спрощення.                         (Контрастний, форпостний, компостний, аванпостний, баластний)                                               

V. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   За допомогою чого ми досягаємо милозвучності рідної мови.           (На дошці  визначення «МИЛОЗВУЧНІСТЬ»)

Милозвучність — властивість мовлення, що полягає в плавності, виразності, відсутності складних для вимови  сполук звуків. Для української мови характерним є гармонійне співвідношення голосних і приголосних звуків. Нагромадження приголосних можна уникнути як за допомогою спрощення в групах приголосних, так і за допомогою чергування прийменників У - В  та  сполучників      І – Й.   

2.  Робота з таблицею.

Основні випадки чергування  у — в

 

У   вживається

 

 

В   уживається

 

У — В  не чергуються

Між приголосними: навчаюсь у гімназії

Між голосними:

 була в Одесі

У словах, що вживаються тільки з в або тільки з у:

воротар,  усмішка.

На початку речення перед приголосним: У зошиті немає помилок.

На початку речення перед голосними:     В оранжереї красиві квіти.

У власних іменах і в словах іншомовного походження:

Ворскла,  Врубель.

Незалежно від закінчення попереднього слова перед наступними в, ф, а також перед сполученнями літер -льв-, -св-, -тв-, -хв-, -зв-:

Я  у Львові.

Після голосного перед більшістю приголосних (крім в, ф, -льв-, -св-, -хв-, тв.- зв-  і под.)

 

Моя вдача. 

 

 

3.  Робота з таблицею.

Основні випадки чергування сполучників і — й

 

Завжди і

 

 

Завжди й

Після будь-якого розділового знака:

Вітер війнув, і  облетіло листя.

 

Між приголосними  звуками:

Ось  і  прийшла  весна.

 

Між голосними звуками:

срібло  й  олово.

 

Початок речення.

І летіли знов іскри ясні (О. Олесь).

 

Після голосного звука перед приголосним:

розуміє  й  пояснює.

Зіставлення понять: зима і літо.

 

 

Перед  звуком [й]                                 та буквами я, ю, є, ї:

Воля і яснії сни.

 

 

 

4.  Запишемо число і тему уроку.  

5.   Робота з підручником.

-  Опрацювання теоретичного матеріалу & 36.                                          Лінгвістична гра   «Редактор».

Доберіть  з дужок  прийменник  або сполучник. Поясніть свій вибір.

Найкращий (і, й) найповніший скарб — праця.                          Хліб (і, й) сонце найцінніше (в, у) світі.                                                 (В, у) пісні наша доля.                                                                                  Вік  учням (в, у)читись, а  (в, у)чителям — навчать.              (В, у) вікнах перші вогні.                                                                       (В, у)читель сидів (в, у) школі то з дітьми, то з якимись книжками.                                                                                                       Пісня (й, і) праця — великі дві сили.                                                          Ми маємо право на сум (і, й) любов, на щастя, на сонце (й, і) трави.                                                                                                                  А (в, у) селах (в, у) веселих (і, й) люди веселі.

IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.  Розподільний диктант.     Робота в зошитах.                                  Запишіть в одну колонку слова, в яких може відбуватися чергування у–в, а в другу — ті, в яких не буває такого чергування.

Іван, університет, установа, влітку, врожай, уява, указ, взимку, враження, учитель, вступ, утопія, улесливий, ввічливий.

                      2.   Пояснювальний диктант.         

Запишіть текст під диктовку.                                                      Підкресліть чергування  у — в, і — й, обґрунтуйте відповідь.

Гусенятко розплющило одне очко, потім друге, пискнуло  і — народилося. Мама подивилась на нього, вкрила його крилом і заплакала: вночі гуси мали відлітати. Її чоловік з табуном і старшими дітьми зранку подався політати над полем і плавнями перед відльотом. (М. Вінграновський)                               V.  Домашнє завдання

1.  Вивчити  &36.

Увага, учням 5 класу: зараз розпочне роботу  ярмарок -  продаж  домашньої  письмової  роботи -  вправу 294  ви можете придбати за максимальну кількість балів – 10!  А творче завдання вправи  295, можете  «купити»  за максимальну  кількість балів – 12!!!  Обміркуйте свою покупку і отримуйте  свій бал.



  Дистанційне навчання    6 клас 

  https://www.blogger.com/blog/page/edit/4240386911598270608/4312556780440864199      


Українська мова           

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. (13.03.)

1.Переглянути презентацію



2.Опрацювати параграф 37


  (16.03) 

Числівники кількісні і порядкові

1. Опряцювати параграф 37 і таблицю
Результат пошуку зображень за запитом таблиця числівники кількісні і порядкові

2. Виконати впр. 419.

(17.03)

Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників.
1. Опрацювати параграф 37: ст. 186 і таблицю
Результат пошуку зображень за запитом таблиця числівники прості складні і складені

2. Виконати впр. 422.
3. Пройти тестування за посиланням.
https://learning.ua/mova/shostyi-klas/prosti-skladni-i-skladeni-chyslivnyky

(19. 03)
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

1. Перегляд відео "Природа рідного краю".



2. Опрацювання пам'ятки "Як писати твір-опис" (за посиланням):

https://zno.if.ua/?p=975

(30.03)

Відмінювання кількісних числівників. Буква Ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

1. Опрацювати параграф 38: ст. 189.
2. Розглянути таблицю "Відмінювання кількісних числівників".
Результат пошуку зображень за запитом відмінювання кількісних числівників таблиця

3. Провідміняти кілька числівників.

(31.03)

Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

1. Опрацювати параграф 38: с. 195.
2. Переглянути презентацію (за посиланням)
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-temi-vidminyuvannya-drobovih-i-zbirnih-chislivnikiv-23396.html
3. Виконати впр. 445.



Українська література (30.03)


Ярослав Стемах. Повість "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.


1. Записати цікаві факти з біографії Я. Стельмаха.

2.Прочитати повість.

3."Оживити" улюблений епізод. 

4.Виконані завдання надіслати на електронну адресу вчителя: valentinaischenko2014@gmail.com, або у спільну групу Viber.

(02.04. )

Я. Стельмах. Повість "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Уява, фантазія, романтичність у житті сучасної людини. Необхідність навчатися упродовж життя, здобувати досвід. Важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього.
Результат пошуку зображень за запитом тестування до повісті митькозавр

1. Заповнити анкету героїв.
2. Підготувати повідомлення "Важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього".

06.04.2020
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з-тисячний.

11. Опрацювати параграф 39.
22.  Розглянути таблиці.


33.   Виконати вправу 456.

Українська література (06.04.)

Я. Стельмах. Повість "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв.

1. Переказувати ключові епізоди повісті, коментувати їх. 
2. Підібрати цитати для характеристики образів. 
3. Виконати завдання тесту-гри "Правильний порядок".

Результат пошуку зображень за запитом тестування до повісті митькозавр


07.04.

Узгодження числівників з іменниками.
11. Опрацювати опорні таблиці.


  2.Виконати вправу 457.

09.04.Правильне вживання числівників на позначення дати та часу.


11. Переглянути презентацію.

   
22. Повторити параграф 38.
33.Скласти словниковий диктант, використовуючи числівники на позначення дат і часу (11 прикладів).



(09.04.)

Розвиток мовлення.  Читання прозового уривка з повісті. 
Написати листа літературному героєві. (За улюбленим твором).
1. Опрацюкати пам'ятку "Як писати лист літературному героєві".


Памятка для учня


Лист – передача на письмі особистих вражень і думок.
                   
                 Складові елементи листа:
1. звертання до адресата, вітання;
2. вступ, у якому засвідчити обізнаність із життям і творчістю письменника;
3. основна частина: висловлення власних вражень і думок про його твори;
4. закінчення, побажання й запитання до письменника.
5. підпис, місце написання.

Комунікативна мета художнього листа – емоційний вплив на адресата.
           
 Критерії оцінки художнього листа:
1) наявність всіх структурних елементів тексту (звертання, розповідь, побажання, підпис);
2) переконливість і емоційність мовлення;
3) доречність, доказовість цитат;
4) особисті відкриття, новаторство;
5) доброзичливість та повага до співбесідника;
6) емоційність та оптимізм.

09.04.
Правопис числівників. Тренувальні вправи.
11.Повторити параграфи 38 – 39.
22.Переглянути відео.


33.  Скориставшись таблицями, записати, на ваш погляд, складні випадки правопису числівників.
44.Провідміняти числівники: сто двадцять третій, сімдесят, триста тридцять чотири. 


    13.04.

 Морфологічний розбір числівника. Повторення, узагальнення та систематизація вивченого.

1.     Опрацювати параграф 38: сторінка 461.
2.     Переглянути опорну схему.

3.     Підготувати інформаційну картку “Розбір числівника.

13.04.2020
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Повість "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Робота над змістом твору. ТЛ:сюжет, його елементи

1. Прослуховування аудіокниги перейдіть за посиланням.
2.Робота з довідником ТЛ: вивчити: сюжет, його елементи

14. 04

   Контрольна робота “Морфологія. Орфографія. Числівник”.

 1.  Тестові завдання.  Перейдіть за посиланням.


 16. 04
   Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

11. Опрацювати параграф 40.
22.Переглянути презентацію.

   
33.Виписати із повісті В.Нестайка “Тореадори з Васюківки” 10 речень. Підкреслити в них займенники.



16.04.2020

Леся Воронина.  Повість "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".  Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині (дискусія).

1.Перечитати сторінки повісті: с.186-228
2.Письмово дати відповідь на питання: "Які ж стосунки між різними поколіннями в родині?"
3. Чим для вас є ваша родина?


23.04

Розряди знаменників за значенням. Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників. Зворотній займенник себе, його відмінювання.

11.Переглянути опорні схеми .



22.Опрацювати таблицю “Розряди займенників за значенням”.
   


33.Виконати вправу 456, вказати розряд займенників.

23.04.2020

Леся Воронина.  Повість "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Головний герой твору Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Виховання в собі рис сміливості, хооробрості, кмітливості, відповідальності, прогнозування можливих наслідків діяльності.

1. Скласти характеристику образу Клима, скориставшись опорною таблицею


1.Перечитати сторінки повісті: с.186-228
2.Виписати з тексту цитати для характеритики головного героя, його друзів.



27.04.2020

Контрольна робота.
Письмовий твір "Безсмерття і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі" (за вивченими творами Л.Ворониної, В.Нестайка, Я.Стельмаха).

1.Опрацювати пам'ятку 
2. Переглянути структуру твору-роздуму
3. Написати твір-роздум (одна сторінка).

     28.04.2020
   Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.


11.Перегляд презентації.


22.Опрацювання підручника: параграф 42.
33.Виконати вправу 482: виділити питальні й відносні займенники.


30.04.2020
   Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

11.  Опрацювання опорних таблиць.
    


22.Робота з підручником: параграф 43.
33.Виконати вправу 490, підкресливши неозначені займенники.

30.04.2020
Гумористичні твори. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки).Роль гумору в житті українців.

   Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. “Щука. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.

1.     Огляд презентації.


2.     Виразне читання байки “Щука.
3.     Робота із довідником ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. (Вивчити).
4.      Байку “Щука” вивчити напамять.



3. Письмово дати відповідь на питання: "Яка роль гумору в житті українців?"

1. Опрацювати підручник: с.233
2. Переглянути презентацію "Гумористичні твори"

04.05.2020
   Леонід Глібов. “Муха і Бджола”, “Жаба і Віл”. Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова.

1.     Прослуховування аудіокниги.


      Виразне читання байок.   Написати листа авторові байок Леонідові Глібову.


   05.05.2020
   Присвійні, вказівні й означальні займенники, їх відмінювання.

11.Переглянути презентацію.
     
22.Опрацювати параграфи: 44, 45.
33.Прочитати виразно вірш (сторінка 225, вправа 507); виділити вказівні та означальні займенники. З трьома займенниками скласти речення (і вірш, і 3 речення записати).
   

    07.05.2020
Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників різних розрядів (орієнтовні теми: “У чому полягає гідність людини”, Що я роблю для здійснення своєї мрії", "Що важливіше - наполегливість чи скромність") 

11.   Опрацювати памятку “Як писати твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі .

            Пригадаймо                     
                 Будь-який твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок.
                 Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки.                                             

Твір-роздум має таку структуру:  

Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:
  Тезая думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання…
     Аргументия так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу навести приклад з власного життя…
Висновокотже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що…
2.   Повторити параграф 41.

Ви можете написати твір на будь-яку тему (оберіть одну із запропонованих тем), використовуючи займенники, що належать до різних розрядів

№1 Що я роблю для здійснення своєї мрії?

·№2 У чому полягає гідність людини?

·№3 Що важливіше – наполегливість чи скромність?

 07.05.2020
    Степан Руданський. Про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Добре торгувалось. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості.
   ТЛ:  гумореска, співомовка.



11.Перегляд презентації.

  
      1.Прочитати у підручнику ст. 242-243.
2   2. Виконання 2 перші тестові завдання: ст. 245, підручник.
4   3.Вивчити ТЛ: гумореска, співомовка.
   
   
        05.05.2020
   Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників.

11.Опрацювати опорні таблиці.
   



  2.Вивчити параграф 43.
33.Виконати вправу 481, виділивши заперечні займенники.

12.05.2020
   Правопис займенників. Написання займенників із прийменниками окремо. 
   1. Відеоскрайбінг "Займенник"



2     Параграф 43. Вправа 487.
   
   
   
       
      14.05.2020
   С.Руданський. Запорожці в короля. Вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок.

11.Прослуховування аудіокниги.
    
22.Написати замітку до шкільного інтернет-сайту Чому я раджу кожному прочитати співомовки Руданського.

                          18.05. Укр.мова. 
               Контрольна робота. Займенник. 


          Вісімнадцяте травня.  Контрольна робота. Займенник.
І варіант
1. Займенники я, він, тебеє
а) вказівними;
б) означальними;
в) особовими;
г) питальними.

2. Форми називного відмінка не має займенник:
а) щось;
б) себе;
в) стільки;
г) будь-який.

3. Займенники хто, що, який, чий, котрий, стільки є відносними, коли вони
а) вживаються для зв’язку частин складного речення;
б)вживаються для утворення питальних речень;
в) вказують на відношення до данної особи;
г) вказують на неозначену особу, предмет, ознаку, кількість.

4. Через дефіс пишуться такі займенники:
а) що/сь, аби/який, де/чий, котрий/сь;
б) аби/хто, де/кого, котрого/сь, хто/сь.
в) казна/хто, будь/чого, що/небудь, хтозна/стільки;
г) аби/в/кого, де/в/кого, хтозна/до/кого, аби/з/чим.

5. Окремо з ні пишуться такі заперечні займенники:
а) ні/що,  ні/чим,  ні/якому,  ні/чийому;
б) ні/про/кого,  ні/перед/чим,  ні/від/чого,  ні/до/якого;
в) ні/ким,  ні/кому,  ні/якому,  ні/чого;
г) ні/яким.  ні/чий,  ні/якого,  ні/чим.

6. Визначити рядок, у якому всі займенники стоять у формі орудного відмінка:
а) Ним, ніким, вона, себе.
б) Казна-чим, хтозна-яким, тобою, ким.
в) Ніщо, чим, ким, ми.
г) Моїм, ваш, цей, дехто.

7. Визначити речення, у якому немає займенників:
а)  У кожному подвір'ї — своє повір'я.
б) І  копійка гривню береже.
в)  Сам себе не обманеш.
г)  За легку та вигідну  справу всі люди беруться.



8. Займенниками є всі слова рядка:
а) нам, мені, вгорі, хто
б) добрий, чий, мене, казна-чого
в) хтозна-де, чимось, ці, тебе
г) себе, абищо, якось, жоден, я.

9. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку?
«Я сирота: без матері,
Без батька осталась,
І він один на всім світі,
Один мене любить…»        (Т. Шевченко)
а) 3
б) 4
в) 5
г) 6
д) 7.

10. Усі займенники написано правильно в рядку:
а) декого, будь-до кого, бозна-що, ні з чим
б) де-яким, де з чим, на чийомусь, абихто
в) аби-який, якісь, казна з ким, будь-хто
г)  будь-ким, дечим, ніякий, казна-чий.

11. Установіть відповідність.
Займенники
Розряд за значенням
1. їхній, ваш, твій
А присвійні
2. хтозна-що, дехто, щось
Б означальні
3. ніскільки, нікотрий, ніщо
В неозначені
4. який, хто, що
Г заперечні
Д відносні

12Установити відповідність між виділеними в реченнях займенниками і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
 А Я — не ти (Т. Шевченко).                                                .
 Б У всякої пташки — свої замашки (Нар. творчість).
 В Хто землю удобрює, тому й земля повертає (Нар. творчість).
 Г Як сокіл змокне, то й ґава його вдзьобає (Нар. творчість)

1 Підмет.
 2 Присудок.
 З Додаток.
4 Означення

Вісімнадцяте травня. Контрольна робота. Займенник
ІІ варіант
1.Оберіть ознаки займенника:
А означає  назву предмета або вказує на його якість чи кількість.
Б вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає його.
В замінює іменники,, прикметники, числівники та дієслова, щоб уникнути повторів.

 2.  Виберіть рядок, де правильно підібрані займенники до розряду:
 А зворотній – тебе.
 Б Особові - я, ти , ми, себе.
 В Вказівні – той, цей, такий.

3. Вкажіть речення, у якому вжито неозначені займенники:
 А Так ніхто не кохав.
 Б Почалося все з того, що я не міг ніяк вийти з під’їзду.
 В Життя - це така річ, що в будь-яку хвилину може статися будь-що.

4. Разом треба писати всі займенники рядка

А будь/з/ким, аби/хто, де/який
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого
В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Г ні/ким, аби/що, де/котрий
Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь


5.  Усі займенники написано правильно в рядку

А ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому
Б ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо
В дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому
Г нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь
Д аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь

6. Правильною є форма займенника в рядку

А нагородили всих учасників
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
Д зупинили погляд на йому

7.  Займенники той, цей, такий є
а) вказівними;
б) означальними;
в) особовими;
г) питальними.

 8. Займенниками є всі слова рядка:
а добрий, чий, мене, казна-чого
б) хтозна-де, чимось, ці, тебе
в) ) нам, мені, вгорі, хто
г) себе, абищо, якось, жоден, я.

9. Установіть відповідність,
Займенники
Розряд за значенням
1 котрий, чий, скільки
А особові
2 стільки, такий, той
Б вказівні
3 ніякий, ніхто, нічий
В заперечні
4 хто? що? який?
Г питальні
Д відносні

10.  З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.

Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»

А 3

Б 4
В 5
Г 6
Д 8

11. Визначити речення, у якому немає займенників.
А У всякім подвір'ї — свої повір'я (Пар. творчість).
 Б Хвилина годину береже (Нар. творчість).
 В Хороший товар сам себе хвалить (Нар. творчість).
 Г За добру справу всі люди беруться (Нар. творчість).

12. Установити відповідність між виділеними в реченнях займенниками і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
 А .Я — не ти (Т. Шевченко).                                                .
 Б .У всякої пташки — свої замашки (Нар. творчість).
 В. Хто землю удобрює, тому й земля повертає (Нар. творчість).
 Г. Як сокіл змокне, то й ґава його вдзьобає (Нар. творчість)
                                                  1.  Присудок                                                                             2 Підмет                                                                                   З.  Означення                                                         
 4 Додаток.


!                18.05. Укр. літ 


              Павло Глазовий. Про письменника. Гуморески “Еволюція”Найважча рольЗаморські гості. Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. (13.05) 

1.     Перегляд презентації П.Глазовий. Життя і творчість.

    
2.     Записати цікаві факти із життя П. Глазового.
3.     Виразно читати гуморески.
4.     Назвати художні особливості гуморесок. (Письмово).
    
Павло Глазовий. Про письменника. Гуморески “Еволюція”Найважча рольЗаморські гості. Роль мови в житті людини. Проблеми мови й народу. (15.05)

1.     Прослуховування аудіокниги “Гуморески П.Глазового”.


2.      За гуморесками автора написати повідомлення “Роль мови в житті людини”.
3.     Опрацювати підручник: ст.. 250 – 252.



            21.05.   Укр. літ.   Контрольна робота
















                                                                       

Немає коментарів:

Найцікавіше

Шкільне   самоврядування. Яким йому бути? 15 вересня у Тернавській ЗСШ І-ІІ ст. було представлено Велику Раду учнівського самоврядув...