Дист. навч. 9 клас Укр.мова

Дистанційне   навчання 




Укр.мова 17.03. 

Тема.  Складні речення із сполучниковим і  безсполучниковим зв’язком       
                        Установчо-мотиваційний етап.
.
Лінгвістичний тренінг (полікультурна компетентність).
— Прочитайте текст. Дослідіть його синтаксичну організацію. Спишіть. Виділіть частини складних речень, підкресливши граматичні основи. Назвіть засоби зв’язку (інтонація, сполучники, сполучні слова).
Стара висока груша стоїть на городі. Бувало, коли вона одцвітала, усі навколишні городи вкривалися її пелюстками. Восени груша цілий місяць без спочинку встеляла землю своїми невеликими жовтими плодами, що взимку наповнювали хату теплими пахощами узвару.
До моєї руки торкаються краплини крові. Ні, це не кров — це червоний цвіт квасолі тремтить біля межі. А хвилини біжать. їх залишилося тільки шість, і в цю мить скриплять ворота: мій татусь біжить з дядьком Яковом до нас, за ним ледве встигає тітка Дорка і ще якісь люди. (І. Нечуй-Левицький)
— Дослідіть, у яких складних речення наявні різні види зв’язку.
Робота з підручником    

Синтаксичний тренінг.
— Визначте граматичні основи в реченнях. З’ясуйте, як поєднуються їхні частини і які між ними встановлюються відношення. Накресліть схеми речень.
  1. Ви не зможете довго жити без засніжених вершин, якщо побачите світ очима богів з Олімпу.
  2. Ви стоїте на вершині гори, а під ногами пропливають сині хмари. 3. Спіткнулась студінь, й одступає морок: палає ватра, палахкоче в горах, ласкавість материнську роздає(І. Павліха).
Визначення рівня усвідомлення теоретичного матеріалу.
Вправа «Твій правильний вибір».
— Схемі [ ], [ ], [ ], що ( ) відповідає така складна синтаксична конструкція:
А Настане день, настане час, і розіллється знов медами земля, що освятив Тарас своїми муками-ділами (М. Рильський).
Б Виявляється, коли їм скрута, птахи просто горнуться до людини: вони зовсім довіряються їй (О. Гончар).
В Я краще люблю підводою, бо коли дорожиш свободою, топай, брате, як Сковорода, але то вже твоя біда (І. Драч).
  1. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
  • Опрацювати теоретичний матеріал підручника.
  • На кожен вид синтаксичної конструкції дібрати приклад з художньої літератури або скласти речення самостійно.

Укр.мова 19.03.

Складне речення із різними видами зв'язку (сполучникового і безсполучникового) 

1.Опрацювати параграф 31;
2.Розглянути таблицю 

Д.З. Пар.31. Впр. 384

Укр.мова 20.03.

                    Тема. РМ.    Склад. й розігр. діалогу-домовленості (напр.: щодо озеленення шкільного приміщ.) з відповідною аргу-ментацією (потребою очищ. й прир. Зволож. повітря; зонування середов, декорування приміщ. та ін.).

Далі запишіть визначення.      Діалог-домовленість — діалог, під час якого співрозмовники домовляються про зустріч або спільні наміри. Під час такого діалогу співрозмовники повідомляють інформацію, запитують, ставлять уточнювальні запитання, спонукають до дій і вчинків.
 А тепер спробуйте зрозуміти,що вам потрібно зробити. Ви маєте скласти діалог за таким зразком, у якому б відображалася тема домовленості. 

Ознайомлення із пам’яткою «Правила ведення діалогу».
ПАМ'ЯТКА «Правила ведення діалогу»
  • Будьте завжди ввічливі, привітні й доброзичливі в спілкуванні, з повагою ставтеся до співрозмовника.
  • Умійте слухати і не перебивати інших.
  • Використовуйте в спілкуванні етикетні слова. Стежте за культурою мовлення.
  • Умійте почати діалог та швидко реагувати на репліку співрозмовника, підтримувати розмову.
  • Умійте ввічливо попросити про щось і ввічливо відмовити у чомусь.
  1. Виконавчо-діяльнісний етап.
— Подумайте, які проблеми вас хвилюють. На які питання ви хотіли б отримати відповіді?
— Для чого вам потрібно вчитися? (Актуалізація особистого досвіду методом «Тренування»).
— Прочитайте вислови. Яка позиція в них відстоюється? Чи погоджуєтесь ви з такою точкою зору? Відповідь поясніть.

Наприклад.   Одна дівчина вирішила замовити сукню у відомого кравця, бо шив він красиво і завжди на совість. Правда, вона вважала, що сукні його занадто дорогі. А тому, прийшовши в майстерню, насамперед вирішила домовитися про ціну.
— Ви дуже багато берете за свої сукні, — заявила вона.
— Хіба? Я зовсім так не вважаю, — заперечив кравець.
— Ще й як дорого! Самі посудіть — на пошиття сукні для мене буде потрібно не більше двох метрів тканини. Так?
— Так, — погодився той.
— Ну от, якщо до вартості матеріалу додати вартість ниток, голок і навіть ножиці, якими ця сукня буде розкроєна, все одно вийде як мінімум вдвічі дешевше. Так що і платити я вам повинна, відповідно, вдвічі менше.
Кравець помовчав якусь хвилину, а потім відповів:
— Ну що ж, юна леді, ви мене майже переконали. Настільки, що я навіть згоден взяти з вас половину початкової вартості. Якщо ви наполягаєте, звичайно.
— Звичайно, наполягаю! — зраділа дівчина.
— Домовились. Зараз я зніму необхідні мірки, і через тиждень посильний доставить вам замовлення прямо додому.
Весь тиждень дівчина хвалилася подругам, як дешево вона отримає сукню від відомого кравця. Ті не вірили і захотіли переконатися особисто, що їх не обманюють. У призначений час всі зібралися у неї вдома. Прийшов і посильний з коробкою. Дівчина урочисто зняла кришку і витягла звідти … два метри тканини, пару котушок ниток, голки та ножиці.
У гніві вона кинулася до кравця.
— Як ви посміли мене обдурити?! — скрикнула вона, ледь переступивши поріг.
— Ніякого обману не було, — похитав головою кравець, — я склав в коробку все те, що було перераховано вами. Якщо ж там все ж таки чогось не вистачає, то, можливо, це тому, що ви забули це сплатити.

Складіть і розіграйте діалог-домовленість (10–12 реплік) за однією із ситуацій:
 1) ви домовляєтеся з товаришем про відвідування прем’єрного показу художнього фільму; 
2) ви домовляєтеся з батьком разом сходити на риболовлю; 
3) Дев’ятикласники вирішили прикрасити стіну свого будинку розписом у стилі графіті, на що намагаються одержати дозвіл у всіх сусідів; 
4) Складіть і розіграйте діалог між двома дев’ятикласницями, які вирішують, кого з успішних людей запросити на зустріч зі школярами. Одна дівчина пропонує організувати спілкування зі знаменитим артистом, бо саме цю професію мріє опанувати в майбутньому, інша — відомого спортсмена — переможця олімпіади, бо він зможе розповісти про причини й передумови своїх успіхів.
  1. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
  • Запишіть діалог-обговорення на одну із запропонованих тем.
 А тепер спробуйте зрозуміти,що вам потрібно зробити. Ви маєте скласти діалог за таким зразком, у якому б відображалася тема домовленості. Наприклад.   Одна дівчина вирішила замовити сукню у відомого кравця, бо шив він красиво і завжди на совість. Правда, вона вважала, що сукні його занадто дорогі. А тому, прийшовши в майстерню, насамперед вирішила домовитися про ціну.
— Ви дуже багато берете за свої сукні, — заявила вона.
— Хіба? Я зовсім так не вважаю, — заперечив кравець.
— Ще й як дорого! Самі посудіть — на пошиття сукні для мене буде потрібно не більше двох метрів тканини. Так?
— Так, — погодився той.
— Ну от, якщо до вартості матеріалу додати вартість ниток, голок і навіть ножиці, якими ця сукня буде розкроєна, все одно вийде як мінімум вдвічі дешевше. Так що і платити я вам повинна, відповідно, вдвічі менше.
Кравець помовчав якусь хвилину, а потім відповів:
— Ну що ж, юна леді, ви мене майже переконали. Настільки, що я навіть згоден взяти з вас половину початкової вартості. Якщо ви наполягаєте, звичайно.
— Звичайно, наполягаю! — зраділа дівчина.
— Домовились. Зараз я зніму необхідні мірки, і через тиждень посильний доставить вам замовлення прямо додому.
Весь тиждень дівчина хвалилася подругам, як дешево вона отримає сукню від відомого кравця. Ті не вірили і захотіли переконатися особисто, що їх не обманюють. У призначений час всі зібралися у неї вдома. Прийшов і посильний з коробкою. Дівчина урочисто зняла кришку і витягла звідти … два метри тканини, пару котушок ниток, голки та ножиці.
У гніві вона кинулася до кравця.
— Як ви посміли мене обдурити?! — скрикнула вона, ледь переступивши поріг.
— Ніякого обману не було, — похитав головою кравець, — я склав в коробку все те, що було перераховано вами. Якщо ж там все ж таки чогось не вистачає, то, можливо, це тому, що ви забули це сплатити.
3) Складання і розігрування діалогів (робота в парах)
Складіть і розіграйте діалог-домовленість (10–12 реплік) за однією із ситуацій: 1) ви домовляєтеся з товаришем про відвідування прем’єрного показу художнього фільму; 2) ви домовляєтеся з батьком разом сходити на риболовлю; 3) Дев’ятикласники вирішили прикрасити стіну свого будинку розписом у стилі графіті, на що намагаються одержати дозвіл у всіх сусідів; 4) Складіть і розіграйте діалог між двома дев’ятикласницями, які вирішують, кого з успішних людей запросити на зустріч зі школярами. Одна дівчина пропонує організувати спілкування зі знаменитим артистом, бо саме цю професію мріє опанувати в майбутньому, інша — відомого спортсмена — переможця олімпіади, бо він зможе розповісти про причини й передумови своїх успіхів.

Інформатика 06.04.

 Тема: Підготовка до розв’язування компетентнісних завдань
ХІД УРОКУ
1. З якою метою людина планує свою діяльність?
2. У якій послідовності пропонували вам розв’язувати задачі на уроках математики? А на уроках фізики?
3. Які алгоритми ви використовували під час створення графічних зображень, комп’ютерних презентацій?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
1. Компетентнісні задачі (слайд 5-6)
Певні навчальні задачі називають компетентнісними. Мета цих задач, як правило, сформувати в людини уміння використовувати набуті знання на практиці. Значна частина подібних задач не обмежується предметною областю одного навчального предмета, а передбачає застосування знань з інших галузей.
Під час розв’язування задач, незалежно від їх складності та предметних областей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму:
1. Виконати змістовий аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв’язування задачі, кінцевих результатів).
2. Знайти необхідні відомості.
3. Побудувати інформаційну модель.
4. Вибрати засоби опрацювання даних.
5. Опрацювати дані.
6. Подати результати розв’язування задачі.
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. 
Придумайте по три компетентнісних задачі з трьох різних навчальних предметів.
Завдання 2. 
Складіть алгоритми розв’язання будь-яких трьох з цих задач і оформіть їх за допомогою текстового процесора.
Завдання 3. 
Складіть інформаційну модель до однієї з придуманих задач і оформіть її за допомогою векторного графічного редактора.
V. Підсумок уроку
1. Який алгоритм розв’язування задач?
2. Які дії виконуються на етапі змістового аналізу формулювання задачі?
3. На підставі чого визначають, які матеріали та відомості потрібні для розв’язування задачі?
4. У яких формах може бути подано інформаційну модель задачі?
5. Що впливає на вибір засобів опрацювання даних?
6. Які дії виконуються на етапі опрацювання даних?
7. Від чого залежить вид подання результатів задачі?

Укр.мова.     07.04.

Текст, його основні ознаки. Будова тексту. 




1. Опрацювати параграф 33
2.Скласти опорний конспект  . Вправа 408


Укр.мова.     09.04.

Тема   Будова тексту. Мікротема й абзац, спільне й відмінне між ними

Параграф 34. Вправа.416. Вивчити матеріал з підручника. 

Укр.мова . 10.04.

 Тема .  УPM . Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей   (конспект уроку і завдання скинула на електронки)

2.     Робота з опорною таблицею "Як подати тези"

Написати тези до публіцистичної чи наукової-пізнавальної статей.

Укр.мова . 16.04.
Тема.   Ключові слова в тексті й абзаці. Тематичне речення в абзаці.Види й засоби міжфразного зв’язку (повторення й узагальнення)

Перебіг уроку
Сьогодні ми продовжимо роботу над текстом, з’ясуємо поняття «актуальне членування», «дане», «нове».
  1. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.
Спостереження та аналіз мовних явищ.
— Прочитайте текст. Який вид міжфразного зв’язку тут наявний? Визначте засоби зв’язку.
Конвалія — багаторічна рослина. Вона має два, часом три великі листки, що виростають із повзучого підземного кореневища. Щороку кореневище утворює біля стебла невелику бруньку. За літо брунька поволі перетворюється на довгий підземний паросток.
Евристична бесіда за питаннями.
— Про що йдеться у 1-му реченні? 2-му? 3-му? 4-му?
— Порівняйте 1-ше і 2-ге речення. Що у другому реченні відоме з першого? Яка інформація у ньому нова?
— Порівняйте 3-тє і 4-те речення.
Коментар учителя.
Тема тексту може ділитися на підтеми (мікротеми). Частиною тексту, в якій розкривається зміст підтеми (мікротеми), є абзац. На письмі абзац виділяється відступом вправо.
Актуальне членування висловлювання — виділення у висловлюванні як одиниці мовлення теми (даного) і реми (нового; того, що стверджується про тему).
Тема (відоме, дане) — компонент актуального членування висловлювання, початковий пункт повідомлення; те, стосовно чого щось стверджується у висловлюванні. Речення у тексті поєднуються за допомогою «даного» (відомого), де використовуються повтори слів, займенники, синоніми. «Дане» (відоме) в тексті служить для зв’язку речень. У ньому повторюється якась частина попереднього речення.
Рема (у перекладі з грецької мови — сказане) (нове) — компонент актуального членування висловлювання; те, що стверджується або про що запитується в темі. «Нове» в реченні містить основне повідомлення і виділяється логічним наголосом. У мовленні «нове» найчастіше стоїть наприкінці речення.
У тексті може бути послідовний (ланцюжком) і паралельний зв’язок. При послідовному зв’язку речень «даним» наступного речення стає «нове» попереднього. Паралельний зв’язок полягає в тому, що «дане» залишається одним і тим же.
  1. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи з теми.
 Опрацювання схеми «Види міжфразного зв’язку в тексті».
— Розгляньте схему. Визначте особливості ланцюжкового (послідовного) й паралельного видів міжфразного зв’язку компонентів висловлювання.

Дослідження-розпізнавання.
— Дослідіть види міжфразного зв’язку між складовими частинами текстів. Назвіть характерні ознаки ланцюжкового (послідовного) й паралельного видів зв'язку.
Опрацюйте матеріал у підручнику ст. 195- 196. 

Конструктивне завдання.
— Прочитайте початок висловлювання. Запишіть його, продовжуючи розповіддю про роль батьківського двору у вашому житті. Визначте «відоме» і «нове» у сконструйованому висловлюванні.
Батьківський двір
Не можна ніколи забувати найріднішого, найтеплішого батьківського двору, рідного лісу з його тендітними молодими берізками, кремезними дубами, першими весняними пролісками, першими осінніми опеньками, солодкими полуницями, дорогого кожному веселого щебету птахів, що знову повертаються до рідних гнізд (В. Цимбалюк).

Д/З.                     Параграф 35.  Вправа 425

Укр.мова . 21.04.

Тема. Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.
1.     Повторити параграфи 3-12.
2.     Розглянути опорні схеми "Просте і складне речення. Розділові знаки при них"
   


       Пар. 36.Вправа 444. Зробити синтаксичний розбір простого і складного речення.


Укр.мова . 23.04.

Тема: Складнопідрядне речення. Повторення вивченого.

           Вправа (усно) « Мовна задача»( речення на проекторі)
Розвʼяжіть мовну задачу
« На уроці української мови вчитель дав завдання дібрати до головної частини складнопідрядного речення підрядну порівняльну. Івась виконав завдання так: Вода в морі була блакитна, ніби волошкове поле. А Петро склав таке речення: Вода в морі була блакитна, ніби саме небо розчинилося в ньому. Хто з учнів виконав  правильно завдання?
 Вправа самостійно ( завдання на проекторі)
Перебудувати складносурядні речення у складнопідрядні. Визначити їх вид.
·         Хмари почали розходитися і зійшло сонце.
·         Грім все гуркоче, і  руда хмара лівим крилом обіймає небо.
·         Козака несуть, і Україна сумно-сумно квилить.
·         Пахне хлібом земля, і вона мені дає сонце і крила.
3.7 Робота біля дошки
Зробити синтаксичний розбір речення, намалювати схему. 
Тепер я бігаю в поле й годинами слухаю, як в небі співають хори, як грають цілі оркестри.


Д.З. Підготуватися до контрольної роботи

.Укр.мова.     24.04. 

Тема.  PM № 19. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту

  1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Вивчення нового матеріалу. Види конспектів.
Текстуальний
Вільний
Змішаний
Тематичний
Структурний
Послідовний виклад основних думок тексту словами автора
Послідовний виклад основних думок тексту своїми словами
Поєднання текстуального та вільного
Усебічно висвітлене одне питання
Передача внутрішньої структури тексту

  1. Уміти виділяти головне.
  1. Структурувати текст.
  1. Відкидати другорядні, неістотні факти.
  1. Здійснювати скорочення тексту.
  1. Критично оцінювати текст, робити висновки, узагальнення.
  1. Переформулювати думки своїми словами.
  1. Оформляти конспект відповідно до мовних норм.
  1. Паспортні дані тексту (прізвище, ініціали автора, назва тексту).
  1. Уживання скорочених слів, абревіатур, спеціальних позначень.
  1. Конспектування тексту своїми словами відповідно до мовних норм, фіксування головної інформації.




Прослухайте тексти. Визначте їх стильову належність, тему та основну думку.

Текст 1

Престиж мови
Престиж мови — це її авторитет у міжнаціональному та міжнародному спілкуванні. Він залежить від багатьох чинників, домінантним серед яких є інформативність мови, тобто застосування її як носія найновішої та найважливішої інформації.
Високий престиж сучасної англійської мови пояснюється, зокрема, тим, що зараз понад 75% наукової продукції світу друкується цією мовою, тобто з кожної тисячі наукових статей або книг 760 виходять англійською.
Престиж мови не перебуває у прямій залежності від кількості людей, що нею послуговуються. Далеко не завжди престиж мови визначається мілітарною потугою її носіїв. Іноді престиж мови має не загальний характер, а забезпечується її функціонуванням в одній із сфер. Так, у музиці вже декілька століть найвищий престиж у світі має італійська мова.
Відлучення мови від функцій, що надають їй престижу, наприклад, від ролі державної мови, знижує її авторитет і зменшує опір проникненню в неї чужомовних елементів.
Престиж мови — величина змінна. В історії відомо чимало випадків піднесення і падіння мов. Зрозуміло, що це залежить не від самої мови, а від суспільства — носія мови, його місця та ролі в загальнолюдському прогресі.
Є два способи забезпечити статус престижності для своєї мови. Перший — через всебічний розвиток суспільства на шляху прогресу. Другий — шляхом утиску інших мов політичними, військовими, економічними засобами. Зрозуміло, що другий шлях може привести тільки до тимчасового успіху.
Престиж мови приносить не лише мораль незадоволення її корінним носіям, але й неабияку матеріальну вигоду. Так, експорт англійської мови щорічно приносить шість мільярдів чистого доходу. На долю Англії припадає два мільярди, що являє собою шосту статтю її національного доходу.
Дбати про престиж мови свого народу — святий обов’язок кожного з нас.
Про престижність української мови в минулому свідчать, наприклад, такі факти: вона використовувалась як державна у Великому Литовському князівстві (ця «руська» мова була спільною для українців і білорусів); як актова мова Молдавського князівства; дипломати при дворі польських королів спілкувались коли не латиною, то руською (українською), цією ж мовою бахчисарайські хани листувалися з турецькими султанами.
Про повільне, але неухильне зростання престижу української мови у наші дні свідчить кількість кафедр та центрів українознавства, які з’являються в багатьох країнах світу. Цей процес набиратиме на силі і з утвердженням міжнародного авторитету української національної держави, розвитком економіки, науки, культури українського народу.

VII. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання. Законспектуйте даний текст, прослухавши його у чиємусь читанні. 

Укр.мова. 28.04.

Контрольна робота


Укр.мова 30.04.

Тридцяте квітня
Контрольний диктант
Українська ніч
Чи знаєте ви українську ніч   О, ви не знаєте української ночі.
Вдивіться в неї  напнувся безмежний небесний намет  розгорнувся   горить і дихає він. Земля вся в срібному сяйві  і чудове повітря рухає океан пахощів. Божественна ніч!
Непорушно   натхненно стали ліси  повні темряви  і величну тінь кинули від себе. Тихі й спокійні ставки. Холод і пітьма їхніх вод оточені темно зеленими стінами садів. Незаймані  зарості черемхи  й черешень боязко простягли своє коріння до студених вод і зрідка лопотять листом немов сердячись і гніваючись коли нічний вітер підкравшись умить цілує їх. Усе кругом спить.
Угорі все дихає. Усе дивне усе урочисте. А на серці й бентежно і дивно і зграї срібних привидів виникають у нічній глибині. І раптом усе ожило  і ліси і стави і степи. Сиплеться величний грім українського солов’я і здається що й місяць заслухався його посеред неба.
Мов зачароване дрімає на горі село. Ще дужче ще краще виблискують проти місяця купи хат ще сліпучіше виринають з пітьми низенькі їхні стіни. Пісні замовкли. Усе тихо.

05.05.
Узагальнення й систематизація вивченого. Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень).
1.     Опрацювати параграф 36.
2.     Переглянути презентацію.


1.     Переглянути опорні схеми "Порядок слів у реченні. Граматична основа. Види речень"
    



2.     Виконати вправу 435, Параграф 36, ст202. 

07.05.2020
   Орфографія. Пунктуація.
1.     Перегляд відеоролика.

    
2.     Записати перелік основних орфограм.
3.     Написати попереджувальний диктант (14 речень). Виділити основні орфограми



Немає коментарів:

Найцікавіше

Шкільне   самоврядування. Яким йому бути? 15 вересня у Тернавській ЗСШ І-ІІ ст. було представлено Велику Раду учнівського самоврядув...